Mamma 39!?

Jag har alltid mer sett min mamma som 35.. Men idag så fyller hon (tydligen) hela 39 år! Så stoooort grattis till henne!

Igår va en lite rörig kväll. Vi skulle fira mamma hemma hos nettan och dagen innan eller dagen innan dess hade jag sagt till moster att jag kunde passa 3 månader gamla fabian hos nettan och sedan ta med honom och cornelius hem. Jag med mitt senila minne glömde helt att jag skulle ta med dom hem så jag började göra mig iordning för att kunna gå ut efter barnen somnat. Och mitt i allt iordninggörande så komme moster och vill bekräfta att jag ska ta med dom hem fortfarande. Det lät ungefär såhär..

"Kör du idag gumman?"
"Eh, nej jag har druckit (lite cider och en mintuu)"
"Skulle inte du passa barnen idag?"
"jooo...  hos nettan va?!"
" Ja men du skulle ju gå hem med dom sen?"
"(låååång tystnad) skulle jag.. oj.."
"Ja men skit samma..(hon går och stänger dörren) "


Första tanken- "va skönt nu slipper jag"
Andra tanken- "helvete va dåligt samvete jag fick, nej usch så kan jag inte göra!"

Så efter det skickar jag sms till moster och ber om ursäkt och meddelar att jag gärna tar barnen. För att trösta mig själv byter jag om igen till mjuka goa kläder och köper ett TJOCKT nummer av ELLE! Kvällen räddad. Så jag följer med allihop till nettan, sitter där ocg pratar en stund och sen smiter jag ner en runda till emelie. Hon hade lite avskedsfest för hon sticker till afrika i veckan och ska vara borta i 3 månader. ÄR skapligt avundsjuk! Träffade även Niclas där. Och på tal om niclas.. Han är snäll men what's in it for me?
Sedan tillbaka och till sist hem till moster där jag, fabian och cornelius däckade tvärt!

Vaknar upp idag klockan tio  (ja jag hade ställt klockan). Hade bokat tvättid till elva.. Tur att jag hade ställt klockan för när jag steg upp såg jag mammas present som stod på mitt rum och kom på att hon fyller ju år idag.. så dår va det bara att slita upp resten av familjen, koka kaffe och ladda stämbanden. Vi sjöng och gav henne frukost på sängen. Av oss fick hon en -valfri symaskin.

Så idag ska följande ske:

1. Tvätta (pågår)
2. Städa (dammtorka och dammsuga) rummet
3. Plugga Svenska
4. Laga Thaimat till familjen
5. Kolla på Sex And The City filmen för sjätte gången med mamma och co.

(dom två sistnämda är mammas birthday cravings)



Visst är hon snygg den där Jolie?
kan starkt rekomendera detta numret av ELLE!!
Så mycket att läsa.. så lite tid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0